logo Little Team

Hidratarea corespunzatoare



Cata apa e bine sa bea copilul meu?

Apa este unul dintre cei mai esentiali nutrienti ai organismului

Oamenii pot supravietui sase saptamani fara mancare, dar nu ar putea trai mai mult de o saptamana fara apa. Asta pentru ca apa este piatra de temelie pentru toate functiile corpului. Este cea mai abundenta substanta din organism, in medie 60% din greutatea corporala. Ajuta la mentinerea constanta a temperaturii corpului la aproximativ 37 grade Celsius, transporta nutrienti si oxigen catre toate celulele si transporta produsele reziduale. Apa ajuta la mentinerea volumului de sange si ajuta la lubrifierea articulatiilor si a tesuturilor corpului, precum cele din gura, ochi si nas.

NECESAR LICHIDE

VARSTA

MILILITRI

1 240 ml
2 480 ml
3 700 ml
4 950 ml
5 1200 ml
6 1400 ml
7 1600 ml
8 1800 ml
> 9 2000 ml

Lichide recomandate: - apa plata - apa infuzata cu fructe/ legume - limonada - apa din fructe si legume - supe/ ciorbe





Alege lichidele optime pentru copilul tau

Apa - o alegere buna pe tot parcursul zilei, deoarece hidrateaza fara a furniza calorii in plus sau a risca deteriorarea dintilor.

Laptele - o sursa utila de nutrienti, in special proteine, vitamine B, iod si calciu. Mare atentie, laptele contine calorii, spre deosebire de apa, si este catalogat ca fiind un aliment, nu bautura. Se recomanda sa fie consumat in cadrul mesei, nu pentru a potoli senzatia de sete.

Sucurile si smoothie-urile de fructe si legume - ofera unele vitamine si minerale. Cu toate acestea, contin o cantitate mare de zaharuri (implicit si calorii), nu ofera satietate prin lipsa fibrelor si se recomanda consumul lor doar ocazional. Fructele si legumele se recomanda sa fie consumate in stare bruta, ca atare, neprocesate.

Bauturile indulcite - necesita a fi evitate, deoarece ofera o cantitate mare de zaharuri si putini nutrienti. Bauturile aromate pot contine acizi care pot eroda suprafata exterioara a dintelui. Fiti constienti ca unele dintre aceste bauturi contin si cofeina.

Bauturile sportive si energetice pot fi bogate in zaharuri, iar bauturile energizante pot contine niveluri ridicate de cofeina sau alti stimulanti. Aceste bauturi nu sunt potrivite pentru copiii mici.

 

Surse bibliografice:
http://www.nutrition.org.uk/
https://www.choc.org/programs-services/urology/how-much-water-should-my-child-drink/
https://www.cdc.gov/nutrition/data-statistics/plain-water-the-healthier-choice.html

aportul de vitamine in alimentatia copiilor

IULIA HADAREAN
Nutritionist - Dietetician


Categorii

Articole
GDPR


Facebook


Contact

Tel: 031 437 78 04
Mobil: 0799 774 767
E-mail: office@littleteam.ro

Sediul 1 - Gradinita / After School
L - V = 08.00 - 19.30
S - D = inchis
Adresa: 13 Septembrie 191, sector 5, Bucuresti

Sediul 2 - Cresa
L - V = 08.00 - 19.30
S - D = inchis
Adresa: Bucuresti, sector 6

Sediul 3 - Catering
L - V = 07.00 - 16.00
S - D = inchis
Adresa: 13 Septembrie 189, sector 5, Bucuresti.

Youtube
Instagram

Program

Luni - Vineri: 08.00-19.30
Sambata - Duminica: inchis

Contact