logo Little Team

Farfuria sanatoasa - Ce punem in farfuria copiilor pentru a-i mentine sanatosi?



Echilibrul in farfurie

Construieste o alimentatie sanatoasa pentru cei mici

Diversitatea alimentara ne mentine mesele interesante, colorate si aromate, atat pentru noi, cat si pentru copiii nostri. Cu siguranta fiecare parinte se intreaba la un moment dat: ”cum pot sa ii ofer copilului meu tot ce are el nevoie intr-o farfurie?”

Cei mici au nevoie de alimente hranitoare, care sa le ofere cantitati optime de macronutrienti (carbohidrati, proteine, grasimi) si micronutrienti (vitamine, minerale), atat de importante in dezvoltarea organismului lor. Acest lucru il putem obtine daca nu vom omite nicio grupa principala alimentara (sunt 5 la numar: legume, fructe, fainoase, proteine si lactate).

Astfel, in ajutorul nostru, cercetatorii au elaborat un model de farfurie ideala, in care pot fi cuprinse toate aceste alimente necesare unei alimentatii sanatoase.



Healthy plate explained

1/2 (jumatate - 50%) din farfurie: legume si fructe. Punand la fiecare masa o cantitate mare de legume sau fructe, masa va capata volum cu ajutorul unui numar mic de calorii. Astfel, stomacul copiilor va avea o senzatie de satietate mai indelungata decat in absenta acestor alimente. Unde mai punem bogatia de vitamine si minerale care reiese din aceste alimente atat de nutritive!.

1/4 (un sfert - 25%) din farfurie: fainoase. Fainoasele sau cerealierele sunt alimente bogate in carbohidrati, o sursa importanta de energie pentru corpul copiiilor. Se recomanda varianta integrala si cat mai putin procesata a acestora: paine integrala, cartofi, orez integral, paste integrale, porumb, faina de malai (mamaliga), fulgi de ovaz, grau, secara etc.

1/4 (un sfert - 25%) din farfurie: alimente proteice. Se recomanda ca alimentele bogate in proteine sa fie prezente la fiecare masa a celor mici, proteinele avand un rol deosebit de important in dezvoltare si imunitate. Proteinele pot fi de origine animala (carne, peste, oua, lactate) sau de origine vegetala (leguminoase: fasole boabe, mazare, linte, naut).

Surse bibliografice:
https://www.choosemyplate.gov/browse-by-audience/view-all-audiences/children/kids
https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/kids-healthy-eating-plate/
https://www.choosemyplate.gov/browse-by-audience/view-all-audiences/children/kids


IULIA HADAREAN
Nutritionist - Dietetician


Categorii

Articole
Little You
Mancare sanatoasa
GDPR


Facebook


Contact

Tel: 0799 774 767
E-mail: office@littleteam.ro

Sediul 1 - Gradinita / After School
L - V = 08.00 - 19.30
S - D = inchis
Adresa: 13 Septembrie 191, sector 5, Bucuresti
Tel: 0799 774 767

Sediul 2 - Cresa
L - V = 08.00 - 19.30
S - D = inchis
Adresa: Bucuresti, sector 6
Tel: 0739 842 302

Sediul 3 - Catering
L - V = 07.00 - 16.00
S - D = inchis
Adresa: 13 Septembrie 189, sector 5, Bucuresti.

Youtube
Instagram

Program

Luni - Vineri: 08.00-19.30
Sambata - Duminica: inchis

Contact