logo Little Team

Aportul de vitamine din alimentatia copiilor - 5 alimente preferate care vor ajuta in aceasta perioada.

aportul de vitamine in alimentatia copiilor

Cu totii suntem preocupati de imunitate in aceasta perioada, in special cea a copiilor nostri. Ei sunt cei care intra in contact cu cei mai multi agenti patogeni, iar in comunitatea celor mici virusurile se raspandesc mult mai rapid.

Putem cadea foarte usor in capcana suplimentelor care promit o ”crestere rapida” a imunitatii, rezistenta in fata bacteriilor si a virusurilor, din pacate acest lucru fiind cat se poate de fals. Imunitatea noastra, a tuturor, se construieste in timp ceva mai indelungat, timp in care ne-am alimentat sanatos, echilibrat, din toate grupele alimentare, timp in care am consumat cantitati suficiente de vitamine si in care am facut sport. Exista inca multe lucruri pe care cercetatorii nu le cunosc despre complexitatea si interconectarea raspunsului imun. Deocamdata, nu exista legaturi directe dovedite stiintific intre stilul de viata si functia imunitara imbunatatita. Dar asta nu inseamna ca efectele stilului de viata asupra sistemului imunitar nu sunt interesante si nu ar trebui studiate. Cercetatorii exploreaza efectele dietei, exercitiilor fizice, varstei, stresului psihologic si altor factori asupra raspunsului imun, atat la animale, cat si la oameni. Intre timp, strategiile generale de viata sanatoasa sunt o modalitate buna de a incepe sa-i oferi sistemului imunitar mana superioara.

aportul de vitamine in alimentatia copiilor

Vitaminele - supereroii copiilor

1. VITAMINA D
Vitamina D este produsa de organism ca raspuns la lumina soarelui si este adesea laudata pentru beneficiile sale aduse sanatatii. Cercetatorii au descoperit ca afecteaza si celulele cheie ale sistemului imunitar. Vitamina D se gaseste destul de selectiv in alimente, fiind de preferat ca aportul acesteia sa se facă prin expunere repetata la soare (intre 15-20 minute zilnic). Necesarul de vitamina D la copii este de 600UI/zi si poate fi atins, pe langă expunerea la soare, de consumul urmatoarelor 5 alimente: peste (hering, cod, somon, sardine), lapte integral, oua, unt si smantana.
2. VITAMINA A
Vitamina A este un micronutrient crucial pentru mentinerea vederii, dezvoltarea si protejarea integritatii epiteliului si mucusului in organism. Vitamina A este cunoscuta si sub numele de vitamina ”anti-inflamatie”, datorita rolului sau in imbunatatirea functiei imunitare. Necesarul zilnic de vitamina A poate fi atins cu ajutorul urmatoarelor 5 alimente preferate de cei mici: ficat (peste/pui), ardei rosu, morcovi, cartofi dulci si rosii.
3. VITAMINA C

Organismul nostru nu poate produce vitamina C, atfel avem nevoie de ea din aport exogen pentru a sustine functia imunitara, structura osoasa, absorbtia fierului si o piele sanatoasa. Daca vrei sa beneficiezi la maxim de proprietatile vitaminei C, va trebui sa o consumi regulat, pe perioade mai indelungate de timp, si nu doar cand simtim simptomele unei raceli. Se recomanda aportul de vitamina C din alimente, unde actioneaza alaturi de alte vitamine si minerale esențiale. Mai incurajator: administrarea a cel puțin 200 mg de vitamina C pe zi s-a dovedit a reduce durata simptomelor de raceala cu o medie de 8% la adulti si 14% la copii, ceea ce s-a tradus la aproximativ o zi mai putin de boala.Cea mai mare cantitate de vitamina C o gasim in urmatoarele alimente pentru cei mici: ardei, patrunjel, portocala, lamaie si broccoli.

Surse bibliografice:
https://www.health.harvard.edu/cold-and-flu/can-vitamin-c-prevent-a-cold
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6162863/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5809824/
https://www.nhs.uk/conditions/pregnancy-and-baby/vitamins-for-children/
https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immunesystemnutritiondata.
self.org

aportul de vitamine in alimentatia copiilor

IULIA HADAREAN
Nutritionist - Dietetician


Categorii

Articole
GDPR


Facebook


Contact

Tel: 031 437 78 04
Mobil: 0799 774 767
E-mail: office@littleteam.ro

Sediul 1 - Gradinita / After School
L - V = 08.00 - 19.30
S - D = inchis
Adresa: 13 Septembrie 191, sector 5, Bucuresti

Sediul 2 - Cresa
L - V = 08.00 - 19.30
S - D = inchis
Adresa: Bucuresti, sector 6

Sediul 3 - Catering
L - V = 07.00 - 16.00
S - D = inchis
Adresa: 13 Septembrie 189, sector 5, Bucuresti.

Youtube
Instagram

Program

Luni - Vineri: 08.00-19.30
Sambata - Duminica: inchis

Contact